سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات مهاجرتی

ایرانیان چگونه می توانند حساب ارزی افتتاح کنند؟

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان از بسیاری جهات مهم است. افتتاح حساب درترکیه یکی از اصلی ترین الزامات برای معاملاتی از قبیل خرید ملک یا سرمایه گذاری های دیگر در ترکیه است. هم چنین شهروندان ایرانی به دلیل وجود تحریم‌ها تنها به شبکه انتقال پول بانکی داخلی متصل هستند و کارت‌های بانکی ایرانی تنها در داخل کشور قابل استفاده بوده و خارج از مرزهای ایران بلااستفاده هستند. به همین دلیل افتتاح حساب بانکی بین المللی راه حلی منطقی برای رفع این مشکل است. 

کلیه بانکهای فعال در ترکیه مشمول مقررات بانکی ترکیه بوده و افتتاح حسابهای بانکی برای خارجیان تحت قوانین و شرایطی است که توسط بانک مرکزی ترکیه اعلام شده است. 

افتتاح حساب بانکی بین المللی برای ایرانیان

افتتاح حساب بانکی بین المللی

ایرانیان می توانند نسبت به افتتاح حساب شخصی و نیز حساب شرکتی در بانک زراعت و ایش بانک ترکیه اقدام کنند. این دو بانک برای سرمایه گذاران ترکیه ای است و مشکلی برای افتتاح حساب برای دارندگان پاسپورت ایرانی ندارند. البته ذکر این نکته ضروری است که افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه مستلزم داشتن کارت اقامت ترکیه برای خارجیان است. 

افتتاح حساب بانکی در ترکیه شامل مراحل مختلفی است. اگرچه تفاوت های جزئی در مدارک درخواستی بانک ها وجود دارد، اما به طور کلی مدارکی که بانک ها از مشتریان درخواست می کنند شامل یک آدرس معتبر در ترکیه، کد مالیاتی، پاسپورت و سیم کارت ترکیه است. پس از تکمیل مدارک می توان نسبت به افتتاح حساب اقدام کرد. این حساب ها می تواند به دلار، یورو، و لیر باشد؛ هر یک از این حساب ها مستقل بوده و شماره حساب جداگانه ای برای آنها صادر می شود. پس از افتتاح حساب، ویزا کارت یا مستر کارت ظرف یک هفته برای مشتریان صادر می شود.

افتتاح حساب شرکتی 

مدارک مورد نیاز شرکت های خارجی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه کمی متفاوت از حساب های شخصی است. زیرا شرکت ها اشخاص حقوقی هستند. حساب بانکی شرکت می تواند توسط شریک یا مدیر شرکت که دارای اختیار امضاست افتتاح شود. مدارک لازم برای افتتاح حساب شرکتی شامل کد مالیاتی شرکت، اساسنامه، ثبت در اتاق بازرگانی، مدارک مربوط به تاسیس و فعالیت شرکت می باشد.  

موارد فوق، شرایط و مدارک رایج مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. با این حال، بعضی اوقات ممکن است بانک ها اطلاعات و مدارک دیگری را با قوانینی که خود تعیین کرده اند، از مشتریان خارجی بخواهند. به همین دلیل، فقط مدارک ذکر شده در بالا ممکن است کافی نباشد.

افتتاح حساب بانکی بدون نیاز به اقامت در ترکیه

در ترکیه بدون داشتن کارت اقامت ترکیه و فقط با پاسپورت خود می توانید در بانک زراعت ترکیه حساب باز کنید. به این ترتیب، پس از دریافت شماره مالیاتی ترکیه، می توانید نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کنید. هنگام افتتاح حساب، کارت بانکی بین المللی به صورت ویزا یا مسترکارت برای شما صادر می شود. با استفاده از این کارت ها می توانید از همه کشورهای دنیا از طریق اینترنت خرید کنید، علاوه بر این در هنگام مسافرت به خارج از کشور می توانید از بانک های کشور مقصد به صورت ارز محلی یا جهانی مانند دلار و یورو پول نقد کنید.

باید توجه داشته باشید که فرد خارجی با افتتاح حساب بانکی نمی تواند کردیت کارت دریافت کند. شرایط داشتن کردیت کارت متفاوت تر از افتتاح حساب بانکی است و نیازمند داشتن اقامت ترکیه می باشد. 

بانک های ترکیه ماهانه پولی را از حساب شما برای نگهداری حساب کسر می کنند، این هزینه برای حساب هایی است که فعالیتی ندارند، اگر حساب شما ماهانه فعال باشد یا قبض آب و برق را از حساب خود بپردازید، بانک هزینه نگهداری از شما کسر نمی کند.

 

منبع اصلی این مقاله سایت زیر می باشد :

https://www.aloapply.com/open-bank-account-in-turkey/