سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات مهاجرتی

اندر احوالات دانشجویان ایرانی در آمریکا

بسته به اینکه اهل کجا هستید و سبک زندگی در شهر خودتان چگونه است، رفتن به دانشگاهی در ایالات متحده می‌تواند عجیب و گیج کننده به نظر برسد، البته اگر ندانید قبل از رفتن به آنجا باید از سیستم آموزشی، چه انتظاراتی داشته باشید.

پس برای اینکه در آینده شوکه نشوید، بیایید حقایق کلیدی را که هر دانشجوی بین‌المللی باید در مورد تحصیل در آمریکا بداند، بررسی کنیم.

  1. اینکه چه چیزی و کجا مطالعه می‌کنید مهم است. زیاد!

تحصیل در ایالات متحده می‌تواند یک ماجراجویی عالی باشد، اما همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی و کجا را برای تحصیل انتخاب کنید. این رشته و دانشگاه ممکن است تجربه‌ی تحصیل در خارج از کشور را برای شما به بهترین شکل پیش ببرد یا بدترین خاطرات را برایتان به وجود بیاورد.  بنابراین، مطمئن شوید که موضوعی را انتخاب می‌کنید که واقعاً به آن علاقه دارید و تحقیقات پیش‌زمینه‌ای در مورد دانشگاه‌های آمریکا انجام می‌دهید. برای آسان‌تر کردن کارها، می‌خواهیم برخی از دانشگاه‌ها را به شما توصیه کنیم، مانند:

  • دانشگاه جنوب نیوهمپشایر
  • دانشگاه کنتاکی غربی
  • دانشگاه ویسکانسین-سوپریور
  • دانشگاه A&M تگزاس غربی
  • دانشگاه فلوریدا جنوبی

همچنین می‌توانید برخی از دانشگاه‌های آمریکا را که مدرک کارشناسی آنلاین ارائه می‌دهند بررسی کنید:

  • دانشگاه ایالتی پورتلند
  • دانشگاه لیبرتی

محبوب‌ترین گزینه‌های تحصیل در ایالات متحده عبارتند از:

  • لیسانس جغرافیا در ایالات متحده آمریکا
  • لیسانس آموزش ویژه در ایالات متحده آمریکا
  • لیسانس در امور مالی در ایالات متحده
  • لیسانس فیلم، عکاسی و رسانه در ایالات متحده
  • لیسانس جرم شناسی در ایالات متحده

تحصیل در آمریکا

تفاوت‌های زیادی بین شهرک‌های دانشگاهی و شهرهای پر رفت و آمد وجود دارد.

زندگی اجتماعی در کالج آمریکایی ممکن است کاملاً به نوع شهری که دانشگاه شما در آن قرار دارد بستگی داشته باشد.

  • شهرهای کالج در سرتاسر ایالات متحده واقع هستند. آن‌ها اغلب شهرهای کوچکی هستند که توسط ساختمان‌ها و انجمن‌های دانشگاهی اشغال شده‌اند. اکثر دستیاران دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در این محیط مستقر هستند.
  • شهرهای پر رفت و آمد دقیقاً برعکس شهرک‌های دانشگاهی است. شهرهای پر رفت و آمد معمولاً بسیار بزرگ‌تر هستند و دانشجویان دانشگاه و کالج در آن حضور اندک دارند. دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها معمولا از شهرها یا شهرستان‌های همجوار برای رفت و آمد استفاده می‌کنند و دانشگاه عموماً در محله‌ی کوچکی در کنار محوطه دانشگاه قرار دارد. حالا این که دانشگاه و کالج شما در چه منطقه‌ای قرار داشته باشد، به خود شما بستگی دارد. یکی از این دو را بر اساس محیطی که به پیشرفت شما کمک می‌کند، انتخاب کنید.
  1. شهریه‌ی دانشگاه می‌تواند گران باشد.

دانشگاه‌های آمریکایی به داشتن نرخ‌های شهریه هنگفت معروف هستند. بسته به نوع دانشگاهی که در آن شرکت می‌کنید، این نرخ می‌تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. به طور کلی، دانشگاه‌های آمریکا از نظر نرخ شهریه و ساختار پرداخت به دو دسته مجزا تقسیم می‌شوند:

  • دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر
  • دانشگاه‌های خصوصی، آیوی لیگ

دانشجویانی که به دانشگاه‌های ایالات متحده می‌روند راه‌های مختلفی برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود پیدا می‌کنند. از یافتن بورسیه تا استفاده از وام، تهیه یک برنامه برای بودجه قبل از تحصیل در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا امری کلیدی است.

  1. کلاس شاید آرامش داشته باشد ولی به سختی نمره می‌گیرید.

در طول سال‌های تحصیلی، ممکن است به برخی از قوانین سخت کلاس درس عادت کرده باشید. شما به موقع سر کلاس‌ها حاضر می‌شدید، هرگز کلاس‌های خود را از دست نمی‌دادید و همیشه تکالیف خود را انجام می‌دادید. اگر چنین دانشجویی هستید، لبخند بزنید! چون با همین روش از همکلاسی‌های آمریکایی خود جلوتر می‌زنید.

در ایالات متحده، به طور عجیبی، متوجه خواهید شد که انگار دانشجویان کلاس‌های خود را بر اساس برنامه‌ی زمانی خود تنظیم می‌کنند، زمانی که انتخاب می‌کنند، همانطور که می‌خواهند پیش می‌رود و نگرش آرامی نسبت به مسئولیت‌ها و انتظارات درسی وجود دارد.

اما این را نباید با تنبلی و سستی اشتباه گرفت. تا زمانی که شما چیزی برای نشان دادن دارید، اساتید آمریکایی بدشان نمی‌آید. با این حال، اگر آنقدر تنبل هستید که نمی‌توانید مطالعه کنید، آن‌ها فوراً متوجه می‌شوند و به زودی به دفترشان احضار می‌شوید.

همچنین باید بدانید که در ایالات متحده، نمرات و معدل شما همه چیز را تعیین می‌کند. میانگین نمرات شما  (GPA) نمره‌‌ای کلی ??بر اساس نمرات و نتایج هر کلاسی است که در طول تحصیل خود داشته‌اید و برای هیئت علمی و پذیرش دانشگاه‌های آمریکایی، اهمیت زیادی دارد.

  1. هفته‌ی اول کلاس‌های شما مانند «ترس و نفرت در لاس وگاس» خواهد بود.

در ایالات متحده، آن‌ها «هفته‌ی جهتگیری» یا «هفته‌ی خوش آمدگویی» دارند. در هفته جهت‌گیری، دانش‌جویان با دوره‌های دانشگاهی، اساتید راهنما و همسالان خود آشنا می‌شوند.

شما می‌توانید آن را یک هفته دوندگی بنامید. از لحاظ تئوریک، این زمانی است که شما در مورد دانشگاه ایده بگیرید و راه خود را در محوطه پیدا کنید. اما در عمل، شما بسیار گیج و سردرگم خواهید شد. ممکن است سر کلاس‌هایی بروید که قرار نیست در آن‌ها شرکت کنید، حتی ممکن است برای اینکه بخواهید با دوستان جدیدتان آشنا شوید، تا دیروقت در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها بمانید و اوضاع همواره بدتر و بدتر می‌شود.

  1. دانشگاه‌های ایالات متحده خدمات دانشجویی فوق‌العاده‌ای دارند.

خوشبختانه، تمام سردرگمی‌های هفته‌ی اول را می‌توان به راحتی برطرف کرد. کارکنان دانشگاه می‌دانند که تازه‌کار بودن چقدر چالش برانگیز است، زیرا با دانشجویان زیادی ملاقات کرده‌اند که همان مشکلات شما را داشته‌اند.

به همین دلیل است که دانشگاه‌های آمریکا خدماتی را راه‌اندازی کرده‌اند که برای همه دانشجویان در دسترس است که عبارتند از:

  • ثبت نام دوره و مشاوره
  • کمک‌های مالی
  • مشاوره شغلی
  • روانپزشکی و مشاوره در دانشگاه

شما باید از این خدمات نهایت استفاده را ببرید. دسترسی به سیستم گسترده خدمات دانشجویی در دانشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه‌ی کالج خود را سرگرم کننده، موفق و قابل مدیریت کنید.

و به یاد داشته باشید، وقتی آنجا هستید، داشتن کمی اضطراب خفیف مشکلی ندارد. نکته‌ی دیگر اینکه حتی اگر اوضاع خوب باشد، همیشه چیزی هست که کمی ما را بترساند. زیرا ما از منطقه‌ی راحتی خود خارج شده و در محیطی جدید (آمریکا) به سر می‌بریم.

برای تحصیل در ایالات متحده آماده هستید؟ ویزای دانشجویی آمریکا را فراموش نکنید!

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، برای تحصیل در ایالات متحده به ویزا نیاز دارید، شرایط ویزای ایالات متحده به ملیت شما بستگی دارد، بنابراین قبل از درخواست حتماً آن‌ها را بررسی کنید. برخی از رایج‌ترین الزامات عبارتند از:

1 درخواست آنلاین را تکمیل کنید

2 برای مصاحبه ویزا وقت بگیرید

3 پرداخت هزینه درخواست

4 پاسپورت و عکس(ها)

5 کارنامه تحصیلی

https://eghtesadafarin.com/world-economic-news/international/60043/